onsdag, februar 03, 2010

Jippi- kjøkkenet er ferdig!

I går kveld fikk vi opp bilde på veggen og en lyslist i taket. Hele jobben er gjort uten å kjøpe så mye nytt. Eneste nye er en liftgardin,kitchen knaggene og kniv-magnet listen. 
Alt er malt med Lady 0500-N. Først to lag med kvistlakk. (jeg er livredd for at kvistene skal blø), så sperregrunning , så tre lag maling. I taket bruker vi 80 glans og på veggen er det 15 glans.



Bordet er gammelt og det vil jeg ikke male. Jeg er på jakt etter ett brukt lintøyskap til denne veggen, men har ikke funnet det enda. Bildet er ikke det fineste jeg vet om, men det hører rett og slett hjemme i Gjestehytta!

Seilbåten tok jeg med fra huset på Nesøya. Deilig utsikt fra kjøkkenet, solen er tilbake og skinner inne på veggen vår!

Knaggene kjøpte Mor i Nord på Himmel og Hav på Andenes. Jeg vet ikke hvem produsenten av disse knaggene er, men en leser fortalte at de fantes på Bohus også.

En vase som egentlig hører til i Hovedhuset, men enn så lenge har Gjestehytta lånt den. Denne er og fra Himmel og Hav. Tulipanene har Celine fått av Beste Jens.

FØR:
Slik det var før vi malte. Jeg er ikke flink til å holde orden på åpene hyller, så de er tatt vekk.

Nå holder jeg på å avslutte malingen i den ene delen av stua. Siden vi bor litt trangt, så må vi dytte ting litt rundt og male litt av gangen. Å tømme stua er umulig mens vi bor her!

Christine

67 comments:

Camilla sa...

Så utrolig flott det ble! Et bevis på at det ikke alltid er penger som skal til (men iherdig innsats:-)

Monja sa...

Det ble virkelig flott Christine....litt av en jobb da, men når resultatet blir så fint...og sååååå mye bedre, er det verdt det....

lykke til med resten av jobben.

klemmer fra Monja

Idun // Breidablikk sa...

Lekkert Christine! Rett og slett lekkert!! :D

*klem idun*

Anonym sa...

Hei,

Det ble jo kjmpefint, så mye stiligere med hvitt i stedet for gulnet furu. Glansgrad 80 i taket var supert, det skal jeg jammen bruke i taket på hytta, som skal males til våren..
Ønsker deg en fortsatt fin onsdag.

Hilde B.

aase sa...

Du og du så flott og lyst det ble!! Utrolig lekkert !!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Ja, du snakker forandring! :)

Flinke, effektive deg! :)


Vibeke ♥

Ellen sa...

Det ble helt fantastisk fint synes jeg. Tenk at det er mulig!! Dere er flinke!!

Villa Drømmeverden sa...

Wow! Hva du kan trylle frem med hvitmaling. Det må være litt av en jobb å forvandle en furu-gjestehytte til hvit! Hvor finner du all den energien? Imponerende:)

Lykke til med stua:) Gleder meg til å se resultatet.

Midtuke klem

LIVS LYST sa...

Kjempe koselig!!

Hilsen Liv

Fargerike Dagny sa...

Wow - fra typisk fjellhytte til smashing sørlandsidyll! (og alt i Nord Norge!) Utrolig imponerende!

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå flott det ble, Christine!! Hvilken forskjell litt hvitmaling gjør!? Fantastisk!!

Masse lykke til videre!! Dere er flinke:)

Klem
Anette:)

nr13 sa...

Så lyst og lekkert det ble:) Sikkert godt å være ferdig med dette, men nå står det vel flere prosjekter for dør om jeg ikke husker feil... Gleder meg til fortsettlesen :)

Den gode feen sa...

Argh, nå vart heile kommentaren min sletta trur eg. Uansett: knallfint resultat og såå flinke de er. Ha ein kjempefin dag, klem frå Linda

Christiania GlasMagasin Sandefjord sa...

Gratulerer med nytt kjøkken! :)
Ser at du har blogget litt om dine kjøp på GlasMagasinet, så tenkte jeg skulle stoppe innom og fortelle at vi fortsatt er her, og har kommet med blogg vi også! ;)

http://cgsandefjord.blogspot.com

Enn så lenge er det butikken i Sandefjord som blogger, men kampanjene som ligger ute nå i februar, gjelder for hele kjeden.. :)

Besøk oss da, vel?:)

Tone sa...

Så UTROLIG lekkert det ble!! Må si dere står på :) Utrolig hva litt maling og ikke minst innsats kan gjøre. Ser ut som et perfekt lite sted å bo og feriere :)

Klem Lycheli

Christine C sa...

Så utrolig flott resultatet ble! Jeg er dypt imponert over hvor mye dere har fått gjort på kort tid :)

Lykke til videre!

Mailen sa...

Oi så lekkert det ble :) Lyst og trivelig<3 Og alvevasen er noe som står høyt på ønskelista hos meg :) Ha en fin dag.

Kort og Søm sa...

Wow... :o)
Det ble jammen fint!!
Klem Fredrikke :o)

Lille Persille sa...

Så fint det ble med litt maling! Vi har også et slikt bord på vårt landsted. Det har to tilhørende stoler med 3 ben og er malt mørk-mørk rosa. Ikke noe jeg ville valgt, men det hører liksom med!

Knutine sa...

Så flink dere er.Det ble utrolig flott.

Mvh Wenche

Kathrine 'Glimt' sa...

v e l d i g v e l d i g fint! :)

Maria sa...

Lovely! <3 Like a dream...

Home and Cottage sa...

Jeg leser og leser på bloggen din, men nå MÅ jeg bare si noen ord! Hvor i all verden tar du all energien fra? Du er definisjonen på Fru Effektivitet, det er jeg overbevist om :) Kjøkkenet rekker ikke å bli ferdig før du er igang med stua, og aller først var det gangen... Hadde jeg hatt en hatt, så skulle jeg tatt den av for deg! OG - skulle du bli sugen på en tur sørover og trenger flere prosjekter, så skal jeg helt sikkert finne på noe her hos oss til deg! Har du tenkt på å gjøre dette til en karriere?? Ha en strålende dag med dine kjære og nyt den fine hytten dere lager!!!

AstridVU sa...

Kremt - den forrige meldingen var skrevet av meg, AstridVU og ikke egentlig ment som fra Home&Cottage, men, men - sånn går det når man ikke logger seg ut først :)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Det ble utrolig fint! :)
Kjøkkenet virker så mye større og luftigere. Svigersene har hytte på Altevatn (indre troms) og der er det veldig likt slik gjestehytta deres er og jeg skjønner at det lett kan bli mye lysere og finere der uten at det skal koste skjorta! :)

Klem

Minka sa...

Så utrolig fint det ble, godt jobbet...

by Siv sa...

Fantastisk flott, jeg har nettopp gjort det samme og vet hvor MYE arbeid det er å male et kjøkken :)
Hurra for effektive deg!
Kjekt å følge med oppussingen deres
*Siv*

Mette sa...

Det var forskjell, ja! Kjempefint ble det! Koselig med maritim stil ved sjøen. For oss som bor på fjellet blir det litt krasj, selv om jeg liker stilen (særlig New England-varianten)! Kanskje derfor jeg sverger til Home & Cottage, den stilen passer ihvertfall hos oss!

Nina sa...

For en forandring, virkelig flott resultat!
Har du noen hemmelige triks for å få så mye energi, helt beundringsverdig hvor mye du rekker... og alt blir like bra:)
Mener jeg så i et av dine tidligere innlegg at du bare brukte vannbasert maling, hvis jeg ikke husker helt feil...får du tak i vannbasert i 80 glans, isåfall hva slags merke?
Lykke til med stua:))

Klem Nina

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Nina
Vanlig Lady fra Jotun kommer i glansgrad 80

Christine

Anonym sa...

Jeg elsker før og etter bilder! Kjempeflott altså!!!
Hilsen Camilla (Trondheim)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Jeg svarer til Mor i Nord her! :)
Tusen takk for koselig hilsen på bloggen!
Ja, jeg bor på Sortland. Det er mannen sin familie som kommmer fra Bardu/Setermoen, og det er de som har hytte på Altevatn. Jeg har ikke vært der så veldig ofte - faktisk bare en gang etter at guttene kom til verden, men kanskje det blir litt oftere nå som guttene vokser til! :)
Og igjen, gjestehytta blir utrolig flott! Utrolig hva maling kan gjøre!

KLEM

Anonym sa...

Wow så flott det ble, den utrolige forandringen bare med litt maling.

Fjasevas Huset sa...

Det ble skikkelig forvandling! Gøy å se hvor mye større alt virker når d blir lyst. Tenker at mor i nord er fornøyd også:-) er en sånn jobb ingen syntes er gøy, og som blir utsatt i det lengste.. Dere har vært kjempe flinke!

Janne Lillian ♥ sa...

Så utrolig fint det ble:-) Hvilken forskjell maling kan gjøre!! Janne Lillian

Inga sa...

Kjempeflott!! Du er sannelig meg driftig! Har du noen tips i forhold til skapdørmaling?

Ha en fin kveld :o)

Made in heaven sa...

Utrolig hva litt hvit maling kan gjøre!! Det ble kjempe flott...

Christine Louise sa...

Wow for en forandring. Det ble skikkelig lekkert :) Utrolig hva litt maling kan gjøre :)

Klem

Unknown sa...

Så flott det ble! Dere er flinke. :) Tenker det er deilig når det blir så lyst og fint.

Berit sa...

Du er rå på malejobber da. Dette ble lekkert! :-) Ble så inspirert jeg at nå skal jeg i gang på mitt kjøkken, kanskje til heglen. 005(0) here I come !!

Trine sa...

kjempenydeli! :)
Helt utruli førr ei forandring d bli av litt maling ;)

Stå på videre!

Trine

Veronica sa...

WOW!! Det ble jo kjempefint, og så mye større det ser ut!

Moro å følge med på oppussingen deres :)

Merete sa...

Så flott det ble! Elsker å se før og etter bilder:) Dette var en stor forbedring! :) Ser ut som om dere har det nydelig der oppe! =)
~merete

Safina sa...

Det ble kjempe fint, så utrolig flink du er!
kos

xxxxx

Anonym sa...

Nydelig ble det! Har du malt kjøkkenskapene i samme type maling som veggen?
Gleder meg til å følge prosjektene dine :-)

Heidi

Unknown sa...

Hei!

Dette ble en total makeover som virkelig ga resultater! Gøy å se at man kan gjøre noen enkle (men tidkrevende) små ting, og dermed er kjøkkenet ett helt annet!

Kjempe fint!

Hilsen Hverdagsspiren

Linn`s Lille Lykke sa...

Jeg må si du er veldig flink :)
Er innom siden din nesten hver dag, du har mye inspiriasjon.

Hilsen Linn

Linn`s Lille Lykke sa...

Hei :)

Du har en kjempe fin blogg, må si du er kreativ.
Jeg er innom nesten hver dag.

Hilsen fra Linn

Fru Ruud sa...

Utrolig for en jobb du gjør, men det må jo være gøy når resultatet blir så bra!!!
Ser jo ikk eut som samme kjøkken på bildne, utrolig hva maling gjør...
Klem Annette

Solveig sa...

hei hei! så flott det blir! ser ut fra vinduet at dere ligger litt lengre inn enn vår hytte:) vi har den med det rare naustet - den sjokkrøde trekanten på vei innover:)

er på vei opp i helgen, hvis du vil ta en bloggekaffe i byen:)

ØSTRE ROER sa...

For en forandring. Det må føles så deilig. Lyst og flott:) En kjempejobb:)
Klem

Hege sa...

Hvitt er stilig, gjorde kjøkkenet mye lettere og mer luftig :)
Ble veldig fint og stilig knaggrekke :)
Ha en fin dag!
klem Hege

Anette {foreldremanualen} sa...

Så fint! Er utrolig imponert over det tempoet dere har når det gjelder å få i stand hus! Vi har bodd i huset vårt i to år (og pusset opp), men det er fremdeles halvferdig... ;-)

Anonym sa...

wow... jeg er helt stum av beundring!!!!!!

FANTASTISK :-)

Anonym sa...

Så utrolig fint det ble, Christine. Du er så flink!

Mvh.
Hilde Syvertsen Myrland

Nina B. sa...

wow, for en forskjell :-O
Kjempelekkert ble det nå, og flotte detaljer som alltid!

Rock'n Roll Ballerina sa...

Herligheten for en fantastisk forandring! Så fint å få så mange gode oppusssingstips underveis også:) Ha en fin torsdag!

SandraJeanette sa...

Wow! Det er utrolig hva litt maling kan gjøre! Jeg hadde ikke hatt noe mot å ha et slikt kjøkken, mitt er hvitt, men alt for lite :p Dette så fint ut! :D

Cathrine Aksnes sa...

ble jo så lekkert :)

Skrenten sa...

Så flott! Jeg er dessuten imponert over arbeidsinnsatsen med tanke på at det er flytting, småbarn som tar mer enn nok tid.

Emma - white avenue sa...

WOW! Vilken förändring! Det blev supersnyggt!

Kram kram!

Åpent^hus sa...

Gratulerer med forvandlingen. dette ble jo bare kjempelekkert! (ligner faktisk litt på vårt...) hihi. Veldig kjekt å se når man greier å gjørestor forandring med små midler. Herlig! :9 Nyt det nye lyse flotte kjøkkenet!

Interiør 63º N sa...

Wow, for en forandring :O) Utrolig hva noen strøk med maling kan gjøre :O)

Ønsker deg en herlig helg!

Kirsti

Hjemmekjær sa...

For en herlig forvandling av kjøkkenet, - det ble knallfint! Helt utrolig hva hvit maling kan gjøre, det blir så lyst og lett!!

c e c i l i e sa...

Såå fint det ble!
Nesten utrolig hva "litt" maling kan gjøre.
Flott ble det i alle fall :)

Anonym sa...

Alve vasens designer er fra fredrikstad :o) DET er vi stolt av her nede :o)
http://www.wik-walsoe.no/index.php?side=kolleksjonen&underside=alv

Utrolig flott blogg & gjestehuset blir jo bare såååå skjønt !
Takk for titten :o)
hilsen Sylvia

Unknown sa...

Hei, veldig fin blogg du har:) Inspirerende interiør-prosjekter og spennende å følge med på flytting fra "by til land". Kjøkkenet ble utrolig fint. Skulle ønske jeg var like tålmodig som deg når det gjelder å gå løs på slike prosjekter. Lykke til videre!
Hilsen nå fast leser:)