fredag, juni 18, 2010

Store nyheter for oss i Narvik

Det var litt stille fra min kant de siste to dagene, men ikke uten grunn. Vi har vært i budrunde. Her i nord tar slike ting ganske mye lengre tid en det vi er vant med. Men nå er det oppe og avgjort. Husbonden og jeg har kjøpt verdens mest fantastiske fritidseiendom.

foto: meglerforum
Vi har ønsket oss vårt eget sted, men planen var å vente 5-6 år før vi kjøpte det. Skjebenen ville ha det slik at mandag oppdaget jeg en gård som var lagt ut for salg kun 15 minutters båttur fra mammas gård. Her fantes det: hovedhus med 5(husker ikke helt) soverom, innlagt vann og strøm, smie, mølle,naust uthus og låve. I tillegg følgte 2500 dekar tomt som går fra havet og opp til Reintind. Altså tomt med fiskevann, jaktrettigheter og skog.  Vi er overlykkelige. Nevnte jeg at det ikke er bilvei til stedet? Vi må over med båt, og da er det jo flax at det fulgte to båter. Mor i Nord er allerede begynt å pusse på jaktrifla si, mens Beste Jens er klar for vedhoggst. Husbonden og jeg er mest klar til å brette opp armene. Nevnte jeg at huset er fra 1890 og møbler for 120 år tilbake følger?

link på finn.no her!

Christine

48 comments:

aase sa...

WOW WOW sier jeg bare!! Her går det unna i svingene!!

Hundre millioner gratulerer til dere, verdens tøffeste par!!!!

Audhild sa...

Gratulerer så mye!! For et paradis!
Var sikkert en mening med at dere skulle ha dette nå da!
Blir sikkert knallfint etterhvert dette! Gleder meg til å se mer!

Ps.giveaway inne hos meg!

Tove `blogg verden sa...

ojojoj : D Gratulere så mye med kjøpet!! Ser flott ut der!!
Ha en fin helg
klem Tove

Bringen Blomster sa...

Gratulerer! En flott tomt!! :)
ha en fin helg :)
-synnøve-

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

WOW!!!
Gratulere so mykje☺
For ein fin plass☺
Kjem til å bli soooo flott der☺

Klem M♥

aase sa...

Ja da kan jo bare her malermester i Narvik forhåndsikre seg noen tusen liter med hvitmaling da tenker jeg!!! Knallfin den gamle kjøkkenbenken da....dette gleder jeg meg til å følge ja!! plass til teltet vårt også jo...hihi!!

HusmorDronninga sa...

Jøss.. det må en si!
Dere har gjort litt av et kjøp her ja!
Gleder meg til å se hvordan det blir når du har satt ditt preg på det :) Kommer til å bli grådig bra!

Klem fra
Kjersti

Cathrin sa...

Guri kor koseli d så ut, kan tænke mæ dokker blir å få mange kjæmpefine daga dær. Skjønne godt at dokker måtte slå tel, hadde vært trasi å la nå så fint gå ifra sæ.
Glær mæ masse tel å følle me framover, førr æ rægne me du blir å leite fram malekostn dær å... :o)
Kjæmpespennanes!
Gratulere så mye og go hælg tel dæ og dine.
-klæm-

Anette sa...

Gratulere så mye!!! Herlig plass. Lykke til med oppussingen, gleder meg til og følge dere. :)
Knib

Kristins Hus sa...

Gratulerer!!!
Fantastisk fint:-)
God helg
Kristin

Anonym sa...

Hi-Hi.. Akkurat det stedet jeg tenkte på da jeg gjettet "kjøpt hytte?" i går. Perfekt for dere. Lykke til, det blir nok flott :-)

Hege sa...

Oi - det var flott! Skjønner godt at dere slo til. Men jammen skal dere få hendene fulle, med både nytt hus, nytt småbruk og ny bedrift! Jeg er imponert! Lykke til!

Lille Persille sa...

Gratulerer Christine&Preben! For et herlig sted - ikke mange slike gamle fine hus i Narvikområdet. De fleste er jo ødelagt med husmorvindu og merkelige tilbygg;)

Da er det vel bare å brette opp ermene for nå har dere jammen mange jern i ilden!
(Heldige dere:)

-Ha en fin helg-

Vibeke / Mammas Hus sa...

HURRA!! Gratulerer så masse :)))


Da har dere litt å drive med da, men det tror jeg dere trives med! :)

God helg! *klem*

Ellen sa...

Denne plassen så rett og slett bare helt super ut!! Så pussig. Snakket nettopp med min mamma i tlf og sa at vi har såå lyst på en hytte/fritidseiendom! Dette blir berre lekkert! Mange jern i ilden for tiden gir bare ekstra energi!!
Lykke til med alle prosjektene deres. Det blir spennende å følge med!
God helg!

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

Oj, oj, oj! Så hærlig! Gratulerer kjempemye til dere! For en lekker plass!

Håper dere får mange lykkelige stunder der!

Gleder meg til å følge deg videre på bloggen ;)

Klem
:)

My home is my Castle sa...

WOW !!!
ja hva annet kan man si :))
For en utrolig nydelig plass !! Og for et hus !!
Såå heldige dere er... Skal si dere har fått ett nytt liv etter at dere flyttet :)))
Dette gleder jeg meg til å følge med på.. Dere har jammen litt å holde på med den nærmeste tiden ;)

masse lykke til !!

Klem,kari

Emmeline sa...

HERLIGHET så GØY:) Her kjører dere i gang med nytt hus, ny butikk og hytte i løpet av no time...Bra at dere er en hel familie som kan dele på arbeidet, men SÅÅÅÅÅ gøy det høres ut;) GRATULERER FLINKE FLINKE CHRISTINE!!!

Alexandra sa...

Ååååå!!!! Gratulerer! Dere har litt å holde fingrene i skjønner jeg... gøy!!!

/A

Livet på Prærien

Irene sa...

Wow!
Gratulerer så mye

Trine sa...

For et fantastisk sted :) Gratulerer så mye, dere er utrolig heldige som har fått tak i noe sånt :)
//Trine

Anonym sa...

Herreligheten dere er tøffe som hiver dere uti både det ene og det andre på en gang:) Imponerende. Blir artig å følge dette prosjektet også. Kan inspirere meg til å gjøre mini-mini-prosjekter i mitt eget liv:) (Er kronisk syk, så må bare pushe mannen min på det som eventuelt skal gjøres)
Lykke til med butikk også!
Hilsen Heidi.

Fire Hjerter sa...

Gratulerer så mye med kjøp.
Nå får dere nok å henge fingrene i med nytt hus, ny butikk og ny fritidseiendom.

Blir sepnnende å se hvordan alt blir. Du har iallefall nok "bloggemat" i mange år fremover :)


Lykke til

Red Hobbitt sa...

Gratulerer så masse! Ser skikkelig idyllisk ut. Full kontroll på gjester i tillegg, potte og badevekt med på kjøpet. Regner med det klør i fingrene etter å begynne å forme det i deres egen stil. Lykke til!

Silje Andrea sa...

Så utrolig tøff dere er, Christine! Å kjøpe noe sånt, for og bruke tid og penger på og fikse det opp. :) Skal dere bo der, eller bruke det som feriested?
Lykke til med alt!

♥ Siljemor

Fru Luna sa...

Fantastisk! Livet smiler virkelig for dere nå om dagene :)

helen og gutta sa...

wow, høres jo helt utrolig ut, så heldige dere er og med møbler så langt tilbake, blir spennende å se hvilke skatter som følger med.

Siw sa...

Å, herlighet for en godbit å få tak i :) Så spennende det blir å brette opp og få det i stand - og for et deilig sted det blir å være på! Gratulerer! :) Ønsker dere en god helg!

Steffagarden sa...

Gratulerer i massevis, akkurat hva jeg forbinder med Nord Norge :) Paradis!

Anonym sa...

Helt fantastisk Christine..
Jeg beundrer dere - tøffinger so aase skriver!
Jeg fikk gåsehud når jeg leste innlegget ditt.
Gleder meg til å følge med i prosessen.
Blir som et kinderegg dette, ny bolig, fritidsbolig og åpning av butikk....

Gratulerer til dere alle 3.

God helg klem fra Caroline

Hvit Villa sa...

Wow, så NYDELIG!! Gratulerer med så vakkert sted. Gleder meg til å se fortsettelsen av dette prosjektet.

Marit sa...

For en perle dere har funnet, gratulerer så mye med kjøpet!

Fru Fjeldhammer sa...

gratulerer, dere er tøffe!

små og store drømmer sa...

Jøss. For et fantastisk sted!
Det må jo være det perfekte stedet å koble helt ut fra hverdagen.
Lykke til med oppussingen :)
Blir spennende!

Lykkelita sa...

Hello Dutchess of Skjomen! Nå ser jeg virkelig hvor vakkert det var. Bildet som lå i Fremover sa jo INGENTING om dette paradiset.

Kos dere med alle de fantastiske ting som skjer i livet deres nå!!!

Ho ho, og vi får være med på det:)

Gratulerer igjen - ser fram til å "komme innom" (les: bli hentet i havcruiseren av godseierne):)

-Din stolte kusine!!!

Havets Datter sa...

Gratulerer så mye!!
Håper du får tid til blogging også framover, for jeg vil mer enn gjerne se hvordan alt blir når du (dere) setter ditt preg på det ;)

Ha ei super helg!
Karina

Anonym sa...

Hei! Dere er ikke redd for å ta i et tak!
Gratulerer med hus, butikk og fritidseiendom - og lykke til!

Inger Johanne, Østfold

Anette {foreldremanualen} sa...

Ser HELT fantastisk ut! Gratulerer så mye, gleder meg til å lese fortsettelsen her på bloggen. :-)

Mette sa...

Du store min! Dette var jo helt fantastisk. Na har du mange ting a henge fingrene i... blir nok ikke mye tv-titting pa deg de naermeste manedene ;-)

Takk for alt du deler med oss her i Blogglandia!

ha en fin lordag

I de dype skoger sa...

Oj, så utrolig spennende!!! Gleder meg til å følge med videre, dette blir gøy- nytt hus, ny butikk og nytt landsted. Dere er jammen noen driftige personer som ikke er redd for å ta i et tak! Kjempe gøy :)

Gratulerer så mye!

mona sa...

For et fantastisk flott sted!!! Gratulerer! Tenker dere kommer til å få mange fine somre der i årene som kommer :)

Unknown sa...

Wow, fantastisk! Nå er det mye som skjer rundt dere, så spennende:) Misunner deg veldig nytt hus, butikk og nå fritidsbolig- samtidig! Heldige dere er:)

Blir kjempespennende og følge bloggen din fremover:))

Klem Line

vibeke sa...

Oi så spennende..Gratulerer og lykketil.. Glder meg til å følge oppussingen i det nye huset..

Renate sa...

Åh, gratulere så masse!! Så kjempekoselig ut, å du kommer nok til å få det enda finere når du setter igang :-) Lykke til!

Komadyret sa...

For en fantastisk plass, gratulerer så mye :) (og mange tøffe møbler som fulgte med så jeg :))

Unknown sa...

Gratulerer så mye med feriehuset! Det var mye for pengene! Blir spennende å følge med hvordan dere får det der, regner med det kommer noen blogginlegg =)

Rock'n Roll Ballerina sa...

Hørtes ut som en perle! Gratulerer:)

hobbyvimsa sa...

For en perle av en plass,gleder meg til å følge utviklingen!!Dere får det nok til!!Lykke til!!Her er mye jobb,men får nok mange fine år her ute!!Linda:)